HONG KONG


Akhir bulan April haritu, aku pergi ke Hong Kong untuk work trip. Hal yang paling aku risau masa mula-mula dapat tahu aku nak ke Hong Kong adalah; makanan halal. Aku duduk dekat area Causeway Bay, bila search jumpa lah ada dua tiga kedai makanan halal dekat-dekat area situ. Tapi aku still bawak Brahim's dengan Sharifah punya instant food untuk prepare.


Persediaan pertama sebelum nak ke sana mestilah print checklist dulu. Aku cari checklist ni Pinterest. Ada macam-macam jenis, korang boleh search je ikut kesesuaian trip korang. Since aku pergi untuk urusan kerja, benda paling penting mestilah bab baju. Apa yang aku suka dengan checklist untuk trip ni adalah sebab dia ada column untuk destination, local weather dengan tarikh trip.



Perkara paling best bila travel? Strolling through the city sambil tengok ragam local people dan bangunan diorang.



Trip kali ni, kaki aku tak melecet dah cuma sakit gila sebab banyak berjalan. Dekat Hong Kong, kitorang guna MTR (macam MRT) atau bas untuk ke mana-mana. Aku lagi prefer bas sebenarnya since MTR diorang sentiasa pack, memang takkan dapat duduk. 




Good day!

Comments

Popular Posts