LIFE UPDATE: TEDUHCO, 1ST ANNIVERSARY & COVID-19

 


Sebulan di rumah, masa aku sekarang sepenuhnya diluangkan di @teduhco. 

Pandemik masih belum berakhir tapi aku nekad untuk resign September lepas meski aku tahu peluang untuk kembali digajikan itu tipis dalam situasi ekonomi yang sekarang ini. Aku percaya kesihatan mental aku lebih penting & beberapa minggu sebelum resign aku perasan I have that tired-blank looking face sepertimana setahun yang lalu. Jadinya aku ambil keputusan untuk lay low & bagi minda aku rehat.

2020 memang tahun bencana semacam dalam movie. Aku langsung tak ambil kisah waktu movie dengan tajuk yang sama keluar beberapa tahun sudah sebab hati aku kata manusia bukan peramal masa depan, tapi sekarang aku facepalm. 2020 berakhir Mac lalu dalam kalendar hidup manusia dan sekarang tiba-tiba Oktober. Maksud juga anniversary nikah aku yang pertama makin dekat.





Aku gembira untuk hidup berdua yang aku kongsi dengan suami aku dan dua anak bujangnya. Aku belajar banyak benda seperti memasak, tak pernah tahu aku boleh konsisten memasak setiap hari dengan konfiden macam sekarang ni. Kalau aku tahu dari dulu, mesti ibu takkan penat sangat. Lebih dari lafaz, perkahwinan itu tanggungjawab yang kita kena tanam dalam hati. Macam yang pernah aku kata dulu, tak sangka ada orang selain ibu abah yang sungguh-sungguh menjaga aku macam cik suami.





Walau 2020 nampak macam dah tak ada apa yang tinggal, banyak perkara yang aku bersyukur. Salah satunya aku dapat deko rumah aku semacam yang selalu aku idamkan dari dalam Pinterest & aku tinggal di Ipoh, pekan nostalgi kegemaran aku. 

Aku bukan macam dulu, always take things for granted dan cuma menyesal bila sesuatu dah lepas. Untuk setiap perkara yang jadi sekarang, aku bersyukur sebab dunia ni kan cuma pitstop. 


Good day!





Comments

Popular Posts